رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک ! پیام تبریک از طرف هواداران ایرانی

تولدت مبارک ! پیام تبریک از طرف هواداران ایرانی

درحالی که در 18 سالگی به تیم اصلی رئال مادرید راه یافته بود، آلوارو موراتا شاهد افزایش قابل توجه قیمتش بعد از پیگیری چهار سال موفقش در مادرید با 12 ماه پرجام در یووه بود. در حالیکه فقط 22 سالش بود ، موراتا همین حالا هم یک رزومه ی گیرا با کسب اسکودتو ، کوپا ایتالیا و سوپرکاپ با راه راه پوشان ، به همراه یک قهرمانی لالیگا ، دو کوپا دل ری ، یک سوپرکاپ اسپانیا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا.

این بازیکن 189 سانتی متری دوران حرفه ایش را در تیم ختافه شروع کرد و بعد از آن در سال 2008 راهی پایتخت شد. قبل از اولین شروع ثابت برای سفید پوشان، او ابتدا برای رده ی جوانان این تیم بازی کرد و 34 گل و دو جام قهرمانی جوانان با تیم A مادرید کسب کرد. این بازیکن اسپانیایی اولین بازی لیگش را در 12 دسامبر 2010 انجام داد و سپس در سال 2013-14 بیشتر از قبل توسط مربی سابق یوونتوس کارلو آنچلوتی به شکل ثابت به میدان می رفت. اعتماد این مربی ایتالیایی در طول فصل بیشتر شد وقتی او موراتا را برای درخشش رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان در برابر همشهری های مادریدی معرفی کرد.

در اولین سال حضور در تورین ، این مهاجم ، 15 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساند، که پنج تای آن در لیگ قهرمانان اروپا بود، و بعد از به ثمر رساندن دو گل در هر دو مسابقه ی نیمه نهایی در مقابل تیم سابقش مادرید به تیم ماسیمیلیانو آلگری کمک کرد تا به فینال برلین برسد. موراتا در فینال نیز روی یک حرکت چشم نواز در برابر بارسلونا گلزنی کرد.

او در این سال اولین بازی ملی اش را در برابر بلاروس در یک پیروزی 3-0 تجربه کرد و در مارس 2015 تک گل اسپانیا را در مقابل اوکراین در مسابقات انتخابی یورو 2016 به ثمر رساند. موراتا در پیروزی ها و قهرمانی های تیم زیر 21 سال و زیر 19 سال کشورش ( به ترتیب در سال 2013 و 2011 ) نیز خوش درخشید و او در هر دو تورنومنت جایزه ی کفش طلا را به دست آورد.

وب سایت رسمی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران، با ارسال ایمیلی به این بازیکن، تولدش را از طرف تمامی هواداران ایرانی تبریک گفت.

لطفا یک دقیقه از وقت خود را به ما بدهید . برای حمایت از ما کافیست بر روی آگهی ها کلیک و از آنها بازدید بفرمایید.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: